Rotary 100 jaar wordt gevierd met een landelijke estafette!

Wat is de bedoeling

In dit jaar, 2023, is het 100 jaar geleden dat Rotary naar Nederland kwam. En dat laten de 500 clubs in Nederland niet zomaar voorbij gaan. Om dit gezamenlijk te vieren, is er een estafette route uitgestippeld die langs al onze 500 Rotary clubs door heel Nederland loopt; we hopen op verbinding met elkaar, samen optrekken en mooie projecten realiseren.

SCHUIF AAN EN STEUN!

Je wordt maar één keer 100

De feiten: 100 jaar Rotary Nederland, 16.000 Rotarians, 500 clubs landelijk waarvan zeven in Eindhoven. Deze feestelijke verjaardag gaat Rotary ook in onze regio op een bijzondere manier vieren. En dat doen we niet alleen, maar samen, vooral ook met hen voor wie het leven soms niet zo eenvoudig is. ‘Goed voor Elkaar’, daar staan we voor!

Rotary Estafette

Heel veel kilometers zijn er al vanaf januari afgetrapt in de Rotary 100 jaar fietsestafette. Een estafette, over 5.000 km, die in een jaar tijd alle 500 clubs in Nederland met elkaar gaat verbinden. Op 1 oktober as. passeert de estafette Eindhoven en parkeren we de Rotary Bakfiets op Strijp-S.  Daar is een voorbeeld te vinden van een project van Rotary in onze regio. Tijd voor koffie en een happie!

Bakkie040

Rotary was in 2021 één van de initiatiefnemers van Bakkie040. Samen met Maatschappelijke opvang Springplank en woningcorporatie Trudo creëerden zij een uniek werkproject. Een koffiebar, met goede koffie natuurlijk, maar je drinkt er zeker geen gewoon ‘bakkie’.

In Bakkie040 krijgen (voormalig) dak- en thuislozen een échte kans op een beter bestaan. Opgeleid tot ‘barista van de straat’ doen ze waardevolle werkervaring en nieuwe contacten op. Rotary draagt zo’n mooi maatschappelijk doel natuurlijk een warm hart toe.

Op zondag 1 oktober 2023 verandert Bakkie040 voor één dag in Happie040. Chef Mounir Toub zorgt deze dag voor smaakvolle ‘happie’s’, op culinair vlak zult u niets tekort komen. Mounir zet zich al jaren in voor Springplank040. En niet zelden is deze ‘springplank’ een opstapje naar een barista werkplek bij Bakkie040. Win-win! Hoe kunt u dit mooie doel ook steunen? Schuif aan en steun!

Fifty/fifty

Kom ook een ‘bakkie’ en een ‘happie’ doen op 1 oktober!. Deelname aan deze bijeenkomst kost €30,- p.p., waarmee de kosten voor uw eigen hapjes én die voor een dak- en thuisloze gedekt zijn. Van de donaties schuiven namelijk deze zondag ook dak- en thuislozen aan de Happie040 tafel aan. Om samen te praten, ervaringen te delen en verbinden.

Tussen 10.00 en 15.00 uur bent u van harte welkom bij Bakkie040, de inloop is vrij.

Aanmelden voor 26 september

Door middel van een bankoverschrijving naar NL51RABO0123610990, op naam van Springplank Company B.V. meldt u zich aan voor deze bijeenkomst.

U maakt het gewenste bedrag over, €30,- voor 1 persoon en €60,- voor 2 personen. Zorgt u ervoor dat u in de omschrijving duidelijk uw voor en achternaam vermeldt? Graag zien we uw aanmelding en betaling uiterlijk 26 september tegemoet.

We zien u heel graag op zondag 1 oktober!

Bakkie040 – Leidingstraat 17A 5617AJ Eindhoven – www.bakkie040.nl

Springplank040 – www.springplank.org/springplank040